Publikacje

Zmiany w prawie - Prawo Cywilne

Zmiany w doręczaniu pism sądowych w postępowaniu cywilnym

Dz.U.2012.758
Ze znowelizowanego rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości wynikają drobne zmiany w zakresie doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym. Pełnomocnik pocztowy będzie mógł odebrać pisma na poczcie, ale nie w urzędzie gminy. Po zmianach przepis zawierający katalog podmiotów uprawnionych do odbioru pism podzielony będzie na dwa punkty – jeden dotyczący placówki pocztowej a drugi urzędu gminy. Uproszczono także przepisy dotyczące czynności dokonywanych przez doręczającego przesyłkę. Na stronie adresowej nie trzeba będzie umieszczać daty doręczenia i podpisu w momencie odbioru. Pracownik poczty nie będzie też musiał na tej stronie przybijać datownika.
    
Data wejścia w życie 2012-07-12

 

Powrót