Nasz Klient zdecydował o wdrożeniu upgrade’u używanego systemu ERP w wersji on-premise. Istniało spore ryzyko, że producent będzie rezygnował ze wspierania wcześniejszych wersji oprogramowania, również w związku z wdrażaniem nowych rozwiązań chmurowych i odchodzeniem od wsparcia dla systemów on-premise. Wiązało się to z zakupem licencji (wraz z SLA) na nową wersję oprogramowania, zakupem licencji bazodanowych, wykonaniem kastomizacji oprogramowania standardowego przez dostawcę oraz zaplanowaniem warunków i zasad serwisowania całego systemu.
Projekt obejmował opiniowanie i negocjacje kompletu umów – umowy wdrożeniowej, licencyjnej, serwisowej, NDA i umowy dotyczącej danych osobowych.
Klientowi zależało na bezpieczeństwie prawnym całej transakcji (w kontekście modelu współpracy i rozliczeń, praw autorskich, poufności, danych osobowych oraz innych danych zasilających bazy danych) i współpracy z ekspertem w tej dziedzinie.
Największym wyzwaniem okazało się uzgodnienie przedmiotu umowy (zakresu prac), co miało wpływ na modelowanie pozostałych zapisów umowy, ale także modelu współpracy (rezultat czy usługa) oraz modelu rozliczeń (fixed price czy T&M). Nie mniejszym wyzwaniem było uzgodnienie zapisów dotyczących zasad odbioru poszczególnych faz i produktów, ale także zasad bezpieczeństwa danych (dostępnych na środowisku produkcyjnym).
Efektem prac dla klienta byłouzgodnienie przez strony umowy, która zapewniała bezpieczeństwo prawne, ale jednocześnie wspierała realizację projektu i umożliwiała jego wykonanie.