Publikacje

Zmiany w prawie - Podatki

Składanie zgłoszeń celnych

Komunikat MF
Od 1 maja przedsiębiorcy mogą składać zgłoszenie celne tylko na dwa sposoby: elektronicznie za pomocą systemów informatycznych, m.in. NCTS i ECS, albo tradycyjnie, składając papierowy dokument w urzędzie celnym. Wyłączona natomiast została możliwość składania zgłoszenia poprzez system CELINA (trzeba było je popierać papierową wersją). W przypadku wyboru elektronicznej formy zgłoszenia konieczna jest rejestracja w PDR celem uzyskania klucza do bezpiecznej transmisji danych przez osoby, które będą podpisywały komunikaty elektroniczne. Wprowadzone zmiany nie dotyczą niektórych rodzajów dokumentów przesyłanych do systemu CELINA, np.: powiadomień w ramach procedury uproszczonej w miejscu (PWD), deklaracji skróconych do czasowego składowania (DS), deklaracji potwierdzających wspólnotowy status towarów (T2L) i innych.
    
Data wejścia w życie 2013-05-01

 

Powrót